[O2] Zapadnięcie silnika podczas jazdy.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • j@ri
    Drive
    • 2010
    • 43

    [O2] Zapadnięcie silnika podczas jazdy.

    Zamieszczone przez szkoda
    zasadniczo się nie psuje i za@#$#dala, ciągle to samo :? :lol:
    i tak trzymać
  • Octavia2Limited
    Rider
    • 2009
    • 322

    #2
    [O2] Zapadnięcie silnika podczas jazdy.

    Wczoraj spotkało mnie małe nieszczęście :? . Podczas powolnej jazdy ok. 60 km/h nagle dziwnie zaczął pracować silnik, po kilku sek. usłyszałem strzał i poczułem tak jakby całkowicie wyrwało silnik. Po tym incydencie silnik dalej pracował, nie zgasł. Zjechałem od razu na pobocze. Niestety autem nie dało się dalej jechać z powodu zapadnięcia silnika ( ok. 20 cm od strony pasażera ) i uszkodzenia osłony silnika którą szorowało o asfalt.

    Domyślam się, że do takiego nieprzyjemnego zdarzenia doprowadziła uszkodzona/e poduszka/i silnika. Ale to tylko mój domysł. Nie jestem tego pewien.
    * CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
    * AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"

    Komentarz

    • rob555
      Rider
      • 2006
      • 748

      #3
      Miales wymienany rozrzad niedawno?
      Jak tak to puscily 3 sruby mocujace lape silnika....
      pozdrawiam

      Diagnostyka i tuning
      hybrydowe wtryski i turbiny
      programy na ulice jak i do sportu

      Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
      www.tune-up.pl

      HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        Zamieszczone przez rob555
        Jak tak to puscily 3 sruby mocujace lape silnika....
        sugerujesz ewentualną nieumiejętną naprawę :?:
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • JanuszSz
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 2835
          • Superb II combi (3T5)

          #5
          Zamieszczone przez szkoda
          Zamieszczone przez rob555
          Jak tak to puscily 3 sruby mocujace lape silnika....
          sugerujesz ewentualną nieumiejętną naprawę :?:
          Przy wymianie rozrządu śruby mocujące łapę do bloku winny być wymienione na nowe i dokręcone odpowiednim momentem.Być może ktoś chciał zaoszczędzić.
          Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

          Komentarz

          • Maru 123
            RS
            • 2008
            • 4660

            #6
            Octavia2Limited, masz jakieś foto jak to wyglada?
            1.8T AGU L&K

            2.0TDI BKD ELEGANCE

            TOYOTA LAND CRUISER J95

            Komentarz

            • Dobrzyl
              Ambiente
              • 2009
              • 209
              • Octavia III (5E3)
              • CJSA 1.8 TSI 180 KM

              #7
              o kurcze
              Łukasz

              Komentarz

              • KonKor
                Drive
                • 2008
                • 90

                #8
                Zamieszczone przez JanuszSz
                Przy wymianie rozrządu śruby mocujące łapę do bloku winny być wymienione na nowe i dokręcone odpowiednim momentem.Być może ktoś chciał zaoszczędzić.
                Dobrze kolega prawi :wink: Ja miałem to samo. Krótko po wymianie rozrządu poszło mocowanie dwóch śrub. Silnik wisiał na jednej. Zgasł w trakcie jazdy, na szczęscie jechałem bardzo wolno (skrzyżowanie).

                U mnie do zrobienia był ponownie rozrząd plus te śruby. Niestety przy jednej urwało się ucho, a tego podobno nie ma sensu spawać. No i tak jeździłem aż do wypadku jakieś 10 tys km ze strachem że mi silnik wyrżnie o glebę przy 100km/h :lol:

                Komentarz

                • piramida
                  RS
                  • 2009
                  • 12222
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  ja zmieniałem rozrząd pół roku temu więć bedę musiał sprawdzić jak jest u mnie :shock: nie wiedziałem ze sie wymienia sruby przy wymianie rozrządu :!:
                  miałes szczescie ze tylko 60km/h a nie 200 :!:
                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    Zamieszczone przez piramida
                    nie wiedziałem ze sie wymienia sruby przy wymianie rozrządu :!:
                    też nie wiedziałem.
                    przy wymianie są one odkręcane, czy po prostu taka mniej więcej jest ich trwałość?
                    objaśnijcie z łaski swojej.
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • piramida
                      RS
                      • 2009
                      • 12222
                      • Superb III (3V3)

                      #11
                      na dniach bede wymieniał olej to chyba wymienie profilaktycznie, szkoda było by sie zabic,,,,,
                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                      Komentarz

                      • Octavia2Limited
                        Rider
                        • 2009
                        • 322

                        #12
                        Rozrząd miałem wymieniany w ubiegłym roku tuż przed wakacjami. Wczoraj wstawiłem auto do znajomego mechanika i już dziś odebrałem. Przyczyną tego incydentu były 2 śruby mocujące łapę silnika :wink: . Były nie dokręcone i strasznie zużyte. Całe szczęście, że nic poważnego się nie stało i nic się nie uszkodziło.

                        Pozdrawiam i dziękuje za odp.
                        * CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
                        * AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"

                        Komentarz

                        • KonKor
                          Drive
                          • 2008
                          • 90

                          #13
                          Zamieszczone przez piramida
                          na dniach bede wymieniał olej to chyba wymienie profilaktycznie, szkoda było by sie zabic,,,,,
                          Mi po tej całej akcji mechanik polecił abym zlecał sprawdzenie i wymianę tych śrub przy każdej następnej wymianie oleju. Tym bardziej że u mnie zostały efektywnie tylko dwie śruby...

                          Komentarz

                          • piramida
                            RS
                            • 2009
                            • 12222
                            • Superb III (3V3)

                            #14
                            człowiek uczy sie całe zycie, a potem słyszy sie historie ze auta sie sypią, tuning zabija itp a wystarczy tylko wymienic srubki na nowe
                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                            Komentarz

                            • JanuszSz
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 2835
                              • Superb II combi (3T5)

                              #15
                              Zamieszczone przez szkoda
                              Zamieszczone przez piramida
                              nie wiedziałem ze sie wymienia sruby przy wymianie rozrządu :!:
                              też nie wiedziałem.
                              przy wymianie są one odkręcane, czy po prostu taka mniej więcej jest ich trwałość?
                              objaśnijcie z łaski swojej.
                              Tłumaczył mi to kiedyś serwisant w ASO Żagiel w Lublinie.Są to śruby,które po dokręceniu odpowiednim momentem "wyciągają"się i przez to same się nie odkręcą.Natomiast po wykręceniu i ponownym wkręceniu tracą swoje właściwości ,luzują się i urywają.
                              Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                Zamieszczone przez JanuszSz
                                Zamieszczone przez szkoda
                                Zamieszczone przez piramida
                                nie wiedziałem ze sie wymienia sruby przy wymianie rozrządu :!:
                                też nie wiedziałem.
                                przy wymianie są one odkręcane, czy po prostu taka mniej więcej jest ich trwałość?
                                objaśnijcie z łaski swojej.
                                Tłumaczył mi to kiedyś serwisant w ASO Żagiel w Lublinie.Są to śruby,które po dokręceniu odpowiednim momentem "wyciągają"się i przez to same się nie odkręcą.Natomiast po wykręceniu i ponownym wkręceniu tracą swoje właściwości ,luzują się i urywają.
                                aaaaaaa, tak, teraz już sobie przypominam, dzięki
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • Dobrzyl
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 209
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                  #17
                                  Octavia2Limited, odkręciły ci się śruby mocujące łapę do bloku czy do karoserii ?
                                  Łukasz

                                  Komentarz

                                  • Octavia2Limited
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 322

                                    #18
                                    Prawdopodobnie od bloku. Ale nie jestem pewien bo nie pytałem konkretnie
                                    * CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
                                    * AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"

                                    Komentarz

                                    • Salvatore
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 282

                                      #19
                                      W O2 też są takie śrubki?

                                      Komentarz

                                      • loru
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 4286
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        W O2 też są takie śrubki?
                                        tak
                                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                        Komentarz

                                        • kinderer
                                          Classic
                                          • 2011
                                          • 6

                                          #21
                                          Panowie, w ostatni czwartek także miałem incydent związany z opadnięciem silnika. Mam pytanie odnośnie zakupu śrub mocujących łapę silnika do poduszki silnika, ponieważ poprzednie uległy zniszczeniu. Chodzi mi także o śruby mocujące poduszkę do silnika

                                          Komentarz

                                          • Jabik23
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 25

                                            #22
                                            Czytam te wasze posty to nie dowierzam , z tego wzgledu pracowałem 8 lat w zawodzie mechanika i niegdy nie spotkałem sie z luzowaniem śrub jescze na dodatek od poduszki mocujacej silnik z podłuznica ... Rozne przypadki czasami sie zdarzały ale w wie
                                            kszosci przypadku było to spowodowane nie dokreceniem jakis tam elementow ...
                                            Jabik23

                                            Komentarz

                                            • Kicer
                                              Ambiente
                                              • 2011
                                              • 217

                                              #23
                                              To tak jak ja. Pracowalem 5 lat w skodzie i nigdy nie slyszalem o czyms takim jak to co wyzej. Chlopaki wymieniali rozrzady, te sruby dokrecali bez zadnego momentu, tak jak im w lokciu strzyknelo i final. A dopiero bajka dla mnie jest wymiana tych srub... To sa sruby chyba m12 i naprawde duzo sily potrzeba zeby ja wyciagnac. W dodatku sa wkrecane w stalowy blok. Dla mnie predzej ktos za slabo dokrecil te sruby, przez jakis czas to trzymalo, ale potem sie wyrobily i popekaly... Mysle ze jak by byla konieczna ich wymiana to by byly w kompletach z oryginalnymi rozrzadami tak jak sruby rolek i napinacza.

                                              Pozdrawiam MArcin.
                                              Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

                                              Komentarz

                                              • damian1975
                                                RS
                                                • 2012
                                                • 4117
                                                • Superb III (3V3)
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                #24
                                                W mojej octavce ścieło dwie śruby łapy silnika,urwane górne ucho łapy,i co ciekawe nie nastąpiło to tuż po wymianie rozrządu,(od wymiany minęło wtedy prawie dwa lata :!: ) :evil:
                                                TAXI 2153 CHYBIE KATOWICE

                                                Komentarz

                                                • Rysiek 150
                                                  Drive
                                                  • 2007
                                                  • 67

                                                  #25
                                                  problemy z tymi śrubami zaczęły się jakieś dwa lata temu i dotyczyły 2.0 tdi w VW, jednak usterek z tym związanych było tak dużo iż wprowadzono tzw. TPI na wymianę tych śrub po każdorazowym odkręceniu ich od silnika. teraz śruby wymienia się we wszystkich markach grupy VAG.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...