Wczoraj spotkało mnie małe nieszczęście :? . Podczas powolnej jazdy ok. 60 km/h nagle dziwnie zaczął pracować silnik, po kilku sek. usłyszałem strzał i poczułem tak jakby całkowicie wyrwało silnik. Po tym incydencie silnik dalej pracował, nie zgasł. Zjechałem od razu na pobocze. Niestety autem nie dało się dalej jechać z powodu zapadnięcia silnika ( ok. 20 cm od strony pasażera ) i uszkodzenia osłony silnika którą szorowało o asfalt.
Domyślam się, że do takiego nieprzyjemnego zdarzenia doprowadziła uszkodzona/e poduszka/i silnika. Ale to tylko mój domysł. Nie jestem tego pewien.
* CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
* AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"
Przy wymianie rozrządu śruby mocujące łapę do bloku winny być wymienione na nowe i dokręcone odpowiednim momentem.Być może ktoś chciał zaoszczędzić.
Dobrze kolega prawi :wink: Ja miałem to samo. Krótko po wymianie rozrządu poszło mocowanie dwóch śrub. Silnik wisiał na jednej. Zgasł w trakcie jazdy, na szczęscie jechałem bardzo wolno (skrzyżowanie).
U mnie do zrobienia był ponownie rozrząd plus te śruby. Niestety przy jednej urwało się ucho, a tego podobno nie ma sensu spawać. No i tak jeździłem aż do wypadku jakieś 10 tys km ze strachem że mi silnik wyrżnie o glebę przy 100km/h :lol:
ja zmieniałem rozrząd pół roku temu więć bedę musiał sprawdzić jak jest u mnie :shock: nie wiedziałem ze sie wymienia sruby przy wymianie rozrządu :!:
miałes szczescie ze tylko 60km/h a nie 200 :!:
Rozrząd miałem wymieniany w ubiegłym roku tuż przed wakacjami. Wczoraj wstawiłem auto do znajomego mechanika i już dziś odebrałem. Przyczyną tego incydentu były 2 śruby mocujące łapę silnika :wink: . Były nie dokręcone i strasznie zużyte. Całe szczęście, że nic poważnego się nie stało i nic się nie uszkodziło.
Pozdrawiam i dziękuje za odp.
* CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
* AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"
na dniach bede wymieniał olej to chyba wymienie profilaktycznie, szkoda było by sie zabic,,,,,
Mi po tej całej akcji mechanik polecił abym zlecał sprawdzenie i wymianę tych śrub przy każdej następnej wymianie oleju. Tym bardziej że u mnie zostały efektywnie tylko dwie śruby...
nie wiedziałem ze sie wymienia sruby przy wymianie rozrządu :!:
też nie wiedziałem.
przy wymianie są one odkręcane, czy po prostu taka mniej więcej jest ich trwałość?
objaśnijcie z łaski swojej.
Tłumaczył mi to kiedyś serwisant w ASO Żagiel w Lublinie.Są to śruby,które po dokręceniu odpowiednim momentem "wyciągają"się i przez to same się nie odkręcą.Natomiast po wykręceniu i ponownym wkręceniu tracą swoje właściwości ,luzują się i urywają.
nie wiedziałem ze sie wymienia sruby przy wymianie rozrządu :!:
też nie wiedziałem.
przy wymianie są one odkręcane, czy po prostu taka mniej więcej jest ich trwałość?
objaśnijcie z łaski swojej.
Tłumaczył mi to kiedyś serwisant w ASO Żagiel w Lublinie.Są to śruby,które po dokręceniu odpowiednim momentem "wyciągają"się i przez to same się nie odkręcą.Natomiast po wykręceniu i ponownym wkręceniu tracą swoje właściwości ,luzują się i urywają.
aaaaaaa, tak, teraz już sobie przypominam, dzięki
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Panowie, w ostatni czwartek także miałem incydent związany z opadnięciem silnika. Mam pytanie odnośnie zakupu śrub mocujących łapę silnika do poduszki silnika, ponieważ poprzednie uległy zniszczeniu. Chodzi mi także o śruby mocujące poduszkę do silnika
Czytam te wasze posty to nie dowierzam , z tego wzgledu pracowałem 8 lat w zawodzie mechanika i niegdy nie spotkałem sie z luzowaniem śrub jescze na dodatek od poduszki mocujacej silnik z podłuznica ... Rozne przypadki czasami sie zdarzały ale w wie
kszosci przypadku było to spowodowane nie dokreceniem jakis tam elementow ...
To tak jak ja. Pracowalem 5 lat w skodzie i nigdy nie slyszalem o czyms takim jak to co wyzej. Chlopaki wymieniali rozrzady, te sruby dokrecali bez zadnego momentu, tak jak im w lokciu strzyknelo i final. A dopiero bajka dla mnie jest wymiana tych srub... To sa sruby chyba m12 i naprawde duzo sily potrzeba zeby ja wyciagnac. W dodatku sa wkrecane w stalowy blok. Dla mnie predzej ktos za slabo dokrecil te sruby, przez jakis czas to trzymalo, ale potem sie wyrobily i popekaly... Mysle ze jak by byla konieczna ich wymiana to by byly w kompletach z oryginalnymi rozrzadami tak jak sruby rolek i napinacza.
Pozdrawiam MArcin.
Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...
W mojej octavce ścieło dwie śruby łapy silnika,urwane górne ucho łapy,i co ciekawe nie nastąpiło to tuż po wymianie rozrządu,(od wymiany minęło wtedy prawie dwa lata :!: ) :evil:
problemy z tymi śrubami zaczęły się jakieś dwa lata temu i dotyczyły 2.0 tdi w VW, jednak usterek z tym związanych było tak dużo iż wprowadzono tzw. TPI na wymianę tych śrub po każdorazowym odkręceniu ich od silnika. teraz śruby wymienia się we wszystkich markach grupy VAG.
Komentarz